Saturday, June 12, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 11-DRAMA KOREA: REALITI ATAU FANTASI

 Drama Korea: Realiti atau Fantasi

8 Jun 2021 (Live Dewan Bahasa dan Pustaka)


Youtube channel: DBP Malaysia

Drama korea: Realiti atau fantasi merupakan topik yang dibincangkan oleh Prof. Dr Normaliza Abd Rahim dalam Rancangan Sembang Live DBP pada 8 Jun 2021. Bagi saya, topik ini sangatlah menarik, dan kena dengan jiwa saya. Al maklumlah, saya ini peminat tegar drama korea, selain melayan variety show korea, saya juga melayan Kdrama. Pada pendapat saya, drama korea ini lebih real dan banyak ilmu pengetahuan yang saya boleh pelajari daripadanya. Salah satunya ialah drama korea yang bertema medical. Saya yang tidak pernah belajar medic pun dapat memahami istilah-istilah yang digunakan dalam perubatan selepas menonton kdrama tersebut. Hahaha.  Baiklah berbalik kepada rancangan sembang tersebut.  Dalam rancangan tersebut, Prof telah memberi sedikit sebanyak pengetahuan dan mesej yang hendak disampaikan dalam beberapa kdrama, antaranya ialah drama Once Again, Winter Sonata, Taxi Driver, Full House, Hospital Playlist dan banyak lagi.

Kongsi Siaran Langsung 

Facebook (@Suraya Sulaiman)


Twitter (@yyayasss)


Instagram (@nursurayaa_)


Komen semasa live DBP berlangsung











No comments:

Post a Comment